Негативне самопред'явлення

Це синдром, який виникає в дошкільному віці у дітей з особливою потребою в увазі до себе.
 Під час негативного самопред’явлення на відміну від соціальної дезорієнтації дитина порушує правила поведінки свідомо.
 Діти з цим синдромом дуже чутливі.
Міжособистісна система розвитку є висока конфліктність у відносинах між дитиною і дорослим.
Передумовами виникнення психологічного синдрому є: атмосфера підвищеної уваги до дитини з боку оточуючих в дитячому віці, що пізніше змінюється недостатком уваги. Причиною підвищення демонстративності полягає у тому, що у дитини недостатньо сформовані змістові форми ділового спілкування з дорослими.
За термінологією Лісіциної ділове спілкування – це спілкування в ході будь-якої діяльності, а саме ігри, малювання, дії з простими предметами.
Спілкування дітей у більшості випадків безпосереднє, тобто відповідь дитини на емоційні прояви дорослих.
Такі проблеми часто виникають у дітей, що виховуються бабусями та дідусями.
Центральною рисою психологічного профілю при негативному самопред’явленні є яскрава демонстративність в поєднанні з уявленнями про те, що єдиний спосіб звернути на себе увагу –– викликати роздратування.
Особливості діяльності такої дитини:
1. Негативізм
2. Для дитини покарання є заохоченням
3.Негативна поведінка дозволяє позбутися відчуття непомітності і не цікавості для оточуючих
4. У молодшій школі з негативним самопред’явленням виникають труднощі у спілкуванні з однолітками
5. Дитина може грати роль ідеального.
 Цей психологічний синдром негативного самопред'явлення не призводить до серйозних емоційних розладів,неврозів і психопатії. Однак у дитини з’являються значні проблеми у спілкуванні .
Корекція: 
1)увага приділяється дитині тоді,коли вона хороша,а не тоді, коли погано себе поводить.
2)необхідно відмовитись від будь-яких негативних реакцій,які прагне у вас викликати дитина.
3)якщо вчинок серйозний і на нього неможливо не звернути увагу,то покарання має бути без емоційним.
4)дорослі повинні бути готові до того,що перший час зміна стилю спілкування призведе до вибуху негативізму,але ставитись до цього спокійно.
5)дитину з демонстративністю не можна залишати без уваги.
6)під час конфлікту повинна бути «холодність»,а трохи пізніше тепло і увага.
7)знайти сферу у якій би дитина могла себе реалізувати.

Комментарии