Соціальна дезорієнтація

Соціальна дезорієнтація –– це синдром, який полягає в тому, що дитині важко оволодіти правилами поведінки.
Як наслідок виникає некерованість, агресивні дії, дитина псує речі, не розуміє заборон.
Причиною соціальної дезорієнтації є не володіння соціальними нормами.
Особливості психологічного профілю:
1. Недорозвинутість різних видів дитячої діяльності
2. Дитина повільно засвоює предмет дії
3. Одноманітна маніпуляція з предметами
4. Повільний розвиток сюжетно рольової гри
5. Неправильна діяльність охоплює всі сфери
Передумови:
1. Ураження головного мозку
2. Батьки не пояснюють норми поведінки у сім’ї і не дотримуються цих норм
3. Порушення адаптації в дитсадку
Корекційна робота з соціальною дезорієнтацією
1. Давати тільки основні правила поведінки
2. Не давати за раз більше ніж 1 правило
3. Схвалювати кожний позитивний прояв поведінки.
Поняття негативного самопред’явлення та його передумови
Це синдром, який виникає в дошкільному віці у дітей з особливою потребою в увазі до себе.
Під час негативного самопред’явлення на відміну від соціальної дезорієнтації дитина порушує правила поведінки свідомо.
Діти з цим синдромом дуже чутливі.
Міжособистісна система розвитку є висока конфліктність у відносинах між дитиною і дорослим.
Передумовами виникнення психологічного синдрому є атмосфера підвищеної уваги до дитини з боку оточуючих в дитячому віці, що пізніше змінюється недостатком уваги. Причиною підвищення демонстративності полягає у тому, що у дитини недостатньо сформовані змістові форми ділового спілкування з дорослими.
За термінологією Лісіциної ділове спілкування – це спілкування в ході будь-якої діяльності, а саме ігри, малювання, дії з простими предметами.
Спілкування дітей у більшості випадків безпосереднє, тобто відповідь дитини на емоційні прояви дорослих.
Такі проблеми часто виникають у дітей, що виховуються бабусями та дідусями.
Психологічний профіль, особливості діяльності, реакція соціального оточення під час негативного самопред’явлення.
Центральною рисою психологічного профілю при негативному самопред’явленні є яскрава демонстративність в поєднанні з уявленнями про те, що єдиний спосіб звернути на себе увагу –– викликати роздратування.
Особливості діяльності такої дитини:
1. Негативізм
2. Для дитини покарання є заохоченням
3. Негативна поведінка дозволяє позбутися відчуття непомітності і не цікавості для оточуючих
4. У молодшій школі з негативним самопред’явленням виникають труднощі у спілкуванні з однолітками
5. Дитина може грати роль ідеального.

Комментарии