Аутизм - ознаки, причини, лікування аутизму

Аутизм - психічний розлад, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку, характеризується дефіцитом соціального контакту і спілкування, обмеженими інтересами і однотипними, повторюваними діями. Це захворювання проявляється в трирічному віці. Схожі стану, але з більш м'якими ознаками і симптомами зараховують до синдрому Аспергера

Аутизм причини


З причинами захворювання тісно пов'язують гени, які впливають на виникнення синаптичних зв'язків у корі головного мозку, але все ж учені сумніваються в тому, що тільки гени є винуватцем аутизму. Відводять роль і рідкісних мутацій під час вагітності. Іязицірно вважають, що оточення та ставлення до малюка, уязика існування також беруть участь у виникненні аутизму у дитини. Інша причина, така як вакцинація дитини, висувається як гіпотеза, без наукових підтверджень. Поширеність цього розладу приблизно 6 осіб на одну тисячу. Хлопчики хворіють частіше дівчаток в чотири рази. При аутизмі відзначаються зміни майже в усіх ділянках мозку, але етіологія та причини захворювання досі невідомі. Батьки починають помічати ранні ознаки аутизму в перші два роки життя

Аутизм ознаки у дітей


Це насамперед затримка мовного розвитку і відсутність бажання йти на контакт - дефіцит спілкування, обмеженість інтересів, стереотипи, в наявності проблема в розвитку невербального спілкування (відмова дивитися в очі і неприйняття тілесних обіймів), нездатність дружити з однолітками, розділяти радість і захоплення з товаришами, відсутність співпереживання за друзів; не сприйняття таких почуттів, як болю і смутку людей зі свого оточення; невтомне прагнення впорядковувати предмети і наводити порядок

Аутизм симптоми


У трьох випадках з чотирьох це розумова відсталість, нездатність говорити, а якщо розмовляє дитина, відчуває труднощі, щоб завести першим бесіду і підтримувати її. Як розпізнати аутизм? Це не складно, хворі повторюють однотипні фрази, почуті раніше. У бесіді не сприймають гумор, а розуміють все буквально без завуальованого спілкування. Спостерігаються порушення в чуттєвому сприйнятті (коли боляче - мовчать, а від звичайного дотику кривляться)
Ранній дитячий аутизм проявляється як зосередження уваги на частинах іграшки, так і небажанні зовсім грати цілою. А найчастіше взагалі не бажають грати. Вимога від близьких родичів певного порядку у режимі ходити по одній і тій же дорозі, їсти в певному порядку продукти). Маленькі діти не люблять ласк від батьків, звукових ігор, не можуть довго почати говорити, спостерігається затримка мовного розвитку. Дитина - аутист ігнорує мову, звернену до нього, а реагує тільки на віддалені звуки.
Хвороба аутизм в підлітковому періоді не проста пора. Звичайні діти важко переносять цей період, а аутисти подвійно. Підлітки відчувають страхи, депресії трапляються напади епілепсії
Аутизм у дорослих проявляється в захопленості певними темами (відео ігри, ігри в карти, запам'ятовування номерних знаків на авто), відсутність почуття гумору. Стереотипне мислення - шаблонами заздалегідь вивченими, характерні одні і ті ж рухи - похитування. Симптоми захворювання такі, що 33% хворих можуть досягти успіху в професійній діяльності, жити самостійно, але все ж відчувати труднощі у спілкуванні з людьми. Інтелект дорослих досягає при лікуванні і навчанні) не вище середнього. Не більше 10% дорослих людей, які страждають від аутизму, схильні удосконалювати свої здібності (запам'ятовувати вірші, малювати, грати на музичних інструментах)


Класифікація аутизму, розроблена в Росії в 1987 році


Виділяють два типи аутизму : класичний аутизм Каннера (по імені лікаря Лео Каннера, який вперше в 1943 році описав цей тип патології) і другий тип аутизму, при якому зустрічаються аутистичні стани різного походження
Різновиди захворювання :
1) синдром раннього класичного інфантильного аутизму Каннера
2) аутистична психопатія Аспергера
3) ендогенний і нападоподібний аутизм з причини шизофренії
4) резидуально-органічне стан аутизму
5) аутизм внаслідок хромосомних аберацій
6) аутизм через синдрому Ретта
7) аутизм неясного походження

Діагностика аутизму


Рання діагностика аутизму і лікування дозволяють дитині якомога швидше реалізувати наявний від народження потенціал. Для визначення ступеня та специфіки відставання розвитку дитини лікар застосовує різноманітні інструкції, опитувальники, тести вимірювання рівня інтелекту, а також розвитку. Застосовують успішно і клінічні спостереження в різних ситуаціях. Оцінюють доктора і фізичний стан хворого, щоб з'ясувати, як фізично розвинений малюк. На розсуд лікаря беруть лабораторні аналізи. Хромосомний аналіз роблять при наявності в сім'ї розумово відсталих. Електроенцефалограф призначає лікар при характерних нападах і повернення до своєї поведінки. Магнітно-резонансне дослідження проводитися, коли виявлена різниця в структурі мозку.

Ранній дитячий аутизм особливості : 1 рік малюк не бурмоче, не виробляє жестів і не показує на прохання на предмети; в 15 року не говорить слів; в 2 року не відтворює фраз з двох слів і якщо втрачає навички спілкування, придбані раніше

Аутизм лікування


Проблеми аутизму в тому, що не існує методів для цілковитого одужання від даного стану і як лікувати правильно аутизм і надати допомогу батькам ніхто не знає. Та й з приводу того, що вважати це особливий стан хворобою, в науковому середовищі побутують суперечки. Але все ж дитині потрібно допомагати в умінні спілкуватися і взаємодіяти в суспільстві. Не всім дітям у майбутньому вдається жити повним самостійним життям, досягнувши повноліття, але є і виключення. А значить, робота з аутизмом дає позитивні результати. І як показують відгуки - аутизм у дітей складна проблема, але розв'язувана. Відгуки вдячних батьків від відвідування спеціальних літніх таборів і педагогічних центрів надихають педагогів і лікарів на подальшу роботу з хворими дітьми з аутизмом. Навчання дітей з аутизмом направлено на інтенсивні тренінги - практикуми, як індивідуальні так і групові. Успішні музикотерапія, арт терапія, кінезітерапія, нейрокинезитерапия. Такі заняття дають можливість дітям зануритися в світ яскравих фарб, відчуттів і форм, привести в гармонію м'язовий тонус, досягти рухове рівновагу. При ранньому лікуванні багато діти налагоджують контакти з зовнішнім світом


Лікування аутизму ліками


Перемогти аутизм ліками можна тільки обмежено. Терапія допомагає у складних ситуаціях, але стандартних ліків для лікування аутизму не існує. Медикаменти складаються з інгібіторів зворотного захоплення серотоніну (ситалопрам, флуоксетин, сертралайн). Ці препарати успішно використовують у лікуванні депресій і популярність перейшла на лікування аутизму. Після чого йдуть тривоги, манії і поліпшується загальний поведінку і навчання дітей з аутизмом, нормалізуються мовні навички та соціалізація в суспільстві


Лікування аутизму та агресії


Також для лікування використовують психотропні ліки (галоперидол, рисперидон, сонапакс). Ці препарати допомагають при проблемах в поведінці (агресії, гніву, при неконтрольованих вчинках), але мають побічний вплив (збільшення ваги, збудження, безсоння). Тому перед початком прийому - радьтеся з лікарем. При призначенні психотропних ліків лікар враховує сімейні проблеми батьків, які виникають з присутністю хворого в сім'ї. Аутизм і агресія-це проблема для батьків. І проводячи лікування, необхідно вчасно реагувати на приховану агресію батьків і почуття провини, спрямоване на дитину; передчасні очікування у зв'язку з початком терапії і швидкого бажання вилікувати аутизм. Важливий ще такий момент, що із-за складнощів у спілкуванні і мовних порушень, хворий не може повідомити про побічні зміни в своєму організмі, а виникало неприємне відчуття може перейти до посилення свого патологічного поведінки. У зв'язку з такою ситуацією необхідно спостереження за динамікою. Іноді призначають клофелін та гідрохлорид, для зниження кров'яного тиску та лікування агресій у людей з проявами аутизму. Сюди ж додамо Літій і антиконвульсивние препарати (карбамазепін), а також вальпроєву кислоту. Ці засоби хороші для дітей з нечастими нападами.
Ефективність і допомогу від всіх препаратів індивідуальна і це важливо пам'ятати батькам!
У нашій країні провідними є види допомоги у вигляді лікарень, а необхідні установи, де реально будуть поєднувати педагогічну, лікувальну, логопедичну, а також корекційну допомогу


Корекція аутизму


Корекційна робота проводитися групою фахівців, а це і дитячий психіатр, невропатолог, логопед, психолог, педагог - вихователь, сестра - вихователька, музичний працівник.
Корекційну роботу необхідно здійснювати поетапно. Використовувати адаптовані програми з навчання та проведення ігор для спеціалізованих дитячих ясел і садків. Застосовувати два режими: щадний, а також активує. Адаптація малюка до денного стаціонару базується на використанні тактильних, моторних контактів, пантомимических, протопатических форм в умовах вільного вибору, а також польового поведінки. Оцінка стану дитини, його рівня розвитку, наявних знань, а також поведінкових навичок має проводитися усіма фахівцями. А надалі розроблятися індивідуальний план корекційних заходів. Діяльність дитини планується з урахуванням його психічного розвитку. Застосовується індивідуальна, а пізніше групова ігрова терапія. Спочатку відпрацьовується найважливіша реакція пожвавлення і включається зорово-моторний комплекс. Наступний етап це процес маніпуляцій з предметами. В результаті чого розвивають тактильні, кінестетичну, зорово-тактильне і м'язову сприйняття. В подальшому, між певними частинами тіла, виробляються зв'язку зі словесними позначеннями, видами різних рухів та їх словесними визначеннями. У хворої дитини формується початкове уявлення про тіло, його частинах. Наразі проводиться робота з малюком по вихованню навичок елементарного самообслуговування та участі в цілеспрямованій діяльності. З досвіду видно, що на початковому етапі лікування аутизму знання дитини відстають на 3 вікових порядку. Переважає гра маніпуляція, відсутня партнерство, ні співвідношення ігри зі значенням іграшок, немає реакцій на пропоновані нові іграшки і вводяться нові обличчя.
Наступний етап - це перехід від маніпуляцій з іграшкою до сюжетної гри.
Важливим залишається спонукання і мотивація до діяльності, часте повторення гри і створення ігрових штампів, з обов'язковим включенням зорово - моторного комплексу. Далі вводимо більш складні форми ігри, словесні вказівки даємо в стислій формі


Педагогіка і аутизм


Педагогічні програми включають навчання дітей поняттям рахунку, числа, визначення часових категорій, орієнтування за формою предметів, орієнтування в просторі. Діти-аутисти дуже важко переходять до нових рухів, не наслідують, не виробляють послідовної ланцюжка дій. У них виникають труднощі відтворити на вимогу нещодавно засвоєні знання. І на цьому етапі важливо ускладнення діяльності - збільшення пропонованого обсягу навичок і знань, але будь-які завдання пропонуються у наочній формі і пояснюються по кілька разів. Мовленнєві завдання подаються голосом різної гучності і звертаються до дітей на різній тональності. І тільки після засвоєння одноманітних програм, які пропонують різні фахівці, одноманітна діяльність хворої дитини починає розвиватися і стає спрямованою. І саме тепер діти переходять до усвідомленого оволодіння режимних навичок і моментів. У процесі комплексного виховання у аутистів створюється усвідомлення "Я" і здатність відмежовувати себе від інших осіб. На наступних етапах роботи все також вирішується завдання ускладнення діяльності малюка, з поступовим переходом від індивідуальних до групових занять
Логопедична робота включає визначення мовної патології, а відповідна корекція розвиває фонематичний та мовленнєвий слух, увагу, ставляться звуки і їх автоматизація, проводяться дихальні та голосові вправи. Важливим залишається мета розширення словникового запасу і розвиток здібностей до складання коротких речень за картинками, їх серій, а також вирішуються інші завдання.

Комментарии