Інклюзивна (франц. Inclusif - включає в себе, від лат. Include - роблю
висновок, включаю) або включена освіта - термін, використовуваний для
опису процесу навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітніх
(масових) школах.В
основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку
дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей,
але створює особливі умови для дітей, що мають особливі освітні потреби.
Інклюзивна освіта - процес розвитку загальної освіти, який має на
увазі доступність освіти для всіх, в плані пристосування до різних
потреб усіх дітей, що забезпечує доступ до освіти для дітей з особливими
потребами.
Спільне (інклюзивне) навчання визнано всією світовою спільнотою як найбільш гуманне і найбільш ефективне. Направлення на розвиток інклюзивної освіти так само стає одним з головних в російській освітній політиці.
Спільне (інклюзивне) навчання визнано всією світовою спільнотою як найбільш гуманне і найбільш ефективне. Направлення на розвиток інклюзивної освіти так само стає одним з головних в російській освітній політиці.
Інклюзивна освіта - це такий процес навчання і виховання, при якому ВСІ діти, в незалежності від їх фізичних, психічних, інтелектуальних та інших особливостей, включені в загальну систему освіти і навчаються за місцем проживання разом зі своїми однолітками без інвалідності в одних і тих же загальноосвітніх школах, які враховують їх особливі освітні потреби і надають необхідну спеціальну підтримку.
Інклюзивне навчання дітей з особливостями розвитку спільно з їх однолітками - це навчання різних дітей в одному класі, а не в спеціально виділеній групі (класі) при загальноосвітній школі.
Вісім принципів інклюзивної освіти:
- Цінність людини не залежить від його здібностей і досягнень;
- Кожна людина здатна відчувати і думати;
- Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутим;
- Всі люди потребують один одного;
- Справжнє освіту може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємин;
- Всі люди мають потребу в підтримці і дружбу однолітків;
- Для всіх учнів досягнення прогресу швидше може бути в тому, що вони можуть робити, ніж в тому, що не можуть;
- Різноманітність підсилює всі сторони життя людини.
Система інклюзивної освіти включає в себе навчальні заклади середньої, професійної та вищої освіти. Її метою є створення безбар'єрного середовища в навчанні і професійній підготовці людей з обмеженими можливостями. Даний комплекс заходів має на увазі як технічне оснащення освітніх установ, так і розробку спеціальних навчальних курсів для педагогів та інших учнів, спрямованих на розвиток їх взаємодії з інвалідами. Крім цього необхідні спеціальні програми, спрямовані на полегшення процесу адаптації дітей з обмеженими можливостями в загальноосвітньому закладі.
Комментарии
Отправить комментарий